Kjøper to brønnbåter med langtidskontrakter

Brønnbåtselskapet Intership har kjøpt brønnbåtene Lady Anne Marie og Roy Kristian.

Selskapet eier og driver etter dette seks brønnbåter, der tre båter opererer i vest- og øst-Canada én i Skottland og to i Norge.

Lady Anne Marie ble levert fra Vard Aukra i november 2018 til Aqua Shipping, ett selskapet eid av Hofseth Aqua. Intership hadde byggeoppfølging og tok båten inn på bareboat-kontrakt ved levering, og har operert fartøyet med kunder på Island, Skottland og Norge. Intership har nå inngått en langtidsavtale med Cermaq Norway, og båten ble i den forbindelse kjøpt fra Aqua Shipping, opplyses det i en pressemelding.

Intership har operert Roy Kristian siden 2014. Roy Kristian har siden da gått på en avtale med Mowi Canada West. Denne avtalen er nå forlenget og Intership har i den forbindelse kjøpt båten fra Roy Kristian AS, ett selskap eid av Shipsinvest i Ulsteinvik.

Kjøpesummen på de to brønnbåtene er ikke opplyst.

Intership ble etablert i 2014 og siden Alchemy Special Opportunities kom inn som majoritetseier i mai 2018, har Intership nå kjøpt seks brønnbåter og har investert for om lag 1 milliard kroner i løpet av dette året.

– Vi har nå også etablert oss i Chile og ansatt Luis Sepulveda som daglig leder. Vi tror at vi om relativt kort tid vil ha båter i aktivitet i Chile. Vi ser vekstpotensial i alle markedene vi er etablert i, spesielt i Norge og Chile, sier daglig leder Ole Peter Brandal i Intership.

---

Hold deg oppdatert på hva som skjer i norsk og internasjonal oppdrettsnæring – abonner på vårt daglige gratis nyhetsbrev.