Multivolt fusjonerer med BKK-selskap

Multivolt, som blant annet driver med elektrifisering av oppdrettsanlegg fusjonerer med entreprenørselskapet BKK Enotek.

BKK Enotek og Multivolt har inngått en intensjonsavtale om sammenslåing. Mens BKK Enotek overtar Mulitvolt, får dagens eiere av MultiVolt Holding aksjer i BKK Enotek.

Elektrifisering av oppdrettsanlegg

MultiVolt arbeider blant annet med installasjonsarbeid og elektrifisering av oppdrettsanlegg, i tillegg til arbeid innen fornybar energi, privatmarkedet, landbasert og maritim industri. Selskapets hovedkontor ligger i Leirvik, i Hyllestad kommune. I tillegg har selskapet avdelinger i Dale i Fjaler, Sløvåg i Gulen samt montørbase i Førde, opplyses det i en pressemelding.

– Det er imponerende å se hva Multivolt har fått til på få år. Vi ser at BKK Enotek og Multivolt utfyller hverandre godt. Dette vil styrke vår kapasitet og kompetanse på vårt satsingsområde elektrifisering, blant annet innen oppdrettsbransjen, forteller Ketil Tømmernes, administrerende direktør i BKK Enotek.

Han poengterer at antall tjenester BKK Enotek kan levere til et bredt spekter av kunder på Vestlandet nå øker.

Satsingsområde for BKK

BKK annonserte nylig opprettelsen av et eget selskap for elektrifisering av havbruk. Selskapet får en investeringsramme på over 100 millioner kroner. BKK har ambisjon om å bli størst i Norge på elektrifisering.

Multivolt ble startet i 2013 av hovedeierne Tore Bråstad og Jan-Helge Lekva. Siden da har selskapet vokst, og har i dag 24 ansatte.

– Jeg tror sammenslåingen vil bidra til å skape flere arbeidsplasser i vårt distrikt. Vi ser virkelig frem til å bli en del av BKK Enoteks offensive satsing. Vi blir en del av en storaktør på Vestlandet, og som har ambisjoner utenfor Vestlandet. Vi ser at vår kompetanse passer perfekt her, sier daglig leder og medeier Tore Bråstad i Multivolt.

– Jeg er veldig stolt over hva vi har fått til på seks år, men vi må være med på utviklingen som skjer. Vi har alltid sett forover, og vært opptatt å få jobbe med ting vi syns er spennende. Der tror vi at vi nå får flere muligheter gjennom fusjonen med BKK Enotek, forklarer Bråstad.

a19c468d9a43bf6f75df5e0dcc6d7037 På bilde fra venstre mot høyre: Jan-Helge Lekva, medeier og avdelingsleder i Multivolt, Tore Bråstad medeier og daglig leder i Multivolt, Ketil Tømmernes, administrerende direktør i BKK Enotek og Helge Rysjedal, divisjonssjef i BKK Enotek. Foto: Alf Vidar Snæland

Se Også

BKK starter eget selskap for å bli størst i Norge på elektrifisert havbruk

Kraftselskapet oppretter et eget selskap med en investeringsramme på 100 millioner kroner.